Lilla Fridolf i Stora Världen

Frukost i Frankrike, en drink i LA. Nya människor, kulturer och möjligheter, hundratals äventyr och vyer som öppnas framför mina ögon. Mitt nya jobb som flygvärdinna på Emirates Airlines kommer förändra mitt liv. Jag välkomnar det med öppna armar, och ni får hänga på!

Canada, Toronto 

Lämna en kommentar

God Morgon!

Här är klockan 7 på morgonen och jag är vaken, även fast det blev rätt sent igår. Vi landade i förrgår kväll. Jag mötte upp vår FO och mina två kaptener för middag. Flighten var ganska lång och tuff så inga andra orkade. Käkade supergoda quesedillas (stavning?) på en trevlig restaurang, gångavstånd från hotellet. Igår vaknade vi tidigt och åkte till Niagara fallen. Så vackert! Men vädret var inte optimalt. Eftersom vi hade hyrt en bil, så åkte vi till vår FOs vän och blev serverade lite vin och indisk mat. Vi lekte även med hans super söta ungar! Det blev en lång dag följt av en krogrunda då vi firade indiska ”julafton”. Super kul layover, Vanadis, Toronto är fantastiskt, men det ska bli skönt att komma tillbaka till värmen igen hihi! 

   
    
    
    
    
    
    
   
PS. Jag vet att jag inte skrivit på otroligt länge. Men det ska det bli ändring på! Får bli ett inlägg om varför jag inte haft orken att uppdatera bloggen. Puss!

Författare: Amanda Fridolf

Jag är en 22 årig tjej från Stockholm som nu bestämt sig för att lämna tryggheten i Sverige och istället flytta till Dubai där jag kommer att jobba som flygvärdinna på Emirates Airlines. Jag är äventyrslysten och nyfiken på världen, och välkomnar mitt nya liv med öppna armar. I min blogg kommer du läsa om min vardag, uppgångar och nergångar, se vackra bilder och härligt mode, jag kommer även ge dig tips på de små guldkornen i världens alla hörn.

Kommentera

